Tiedote MM-kisoista 2024 | Ruuhikoskigolf

Kilpailut

Kauppa

Tiedote opiskelijoiden MM-kisoista 2024

Opiskelijoiden Golfin MM-kilpailut (FISU World University Championship Golf) pelataan tänä vuonna Ruuhikoskella 27.-30. elokuuta 2024. Kilpailu sulkee kentän 25.-30.8.2024. Tämä arvostettu tapahtuma järjestetään kansainvälisen opiskelijaurheiluliiton, FISU:n, toimesta. FISU tunnetaan parhaiten Universiadeista, eli ”opiskelijoiden olympialaisista”.

Ruuhikoski Golf Seinäjoki Oy järjestää kisat yhteistyössä Kuortaneen Urheiluopiston kanssa. Urheilijoiden ja taustajoukkojen kisakylä sijaitsee Kuortaneen Urheiluopistolla, joka huolehtii myös kisaväen kuljetuksista Ruuhikoskelle. Järjestelyissä ovat mukana korkeakouluopiskelijat Joel Tihinen (JYU) Kuortaneen Urheiluopistolla ja Kimmo Pollari (SeAMK) Ruuhikoskelta.

Kilpailuihin saapuu noin 100 pelaajaa 20 maasta. Kilpailijat ovat lajiliittojensa maajoukkue- tai valmennusryhmien jäseniä, jotka tavoittelevat menestystä kansainvälisellä huipputasolla. Suomi on mukana kisoissa ja tavoittelee maailmanmestaruutta kotikenttäedun turvin. Nelipäiväisessä turnauksessa pelataan sekä joukkueturnaus että henkilökohtainen kilpailu. Joukkueet koostuvat kolmesta pelaajasta miesten ja naisten sarjoissa, ja kussakin maassa voi olla enintään kuusi pelaajaa. Osallistujien yläikäraja on 25 vuotta, ja heidän tulee olla korkeakouluopiskelijoita.

Toivomme, että tulette runsain joukoin seuraamaan ja kannustamaan näitä nuoria huippu-urheilijoita! Tämä on upea tilaisuus nähdä tulevaisuuden golf-tähtiä kotikentällämme.

Tervetuloa nauttimaan kisatunnelmasta!